Leta i den här bloggen

tisdag 7 december 2010

Slipdamm.......

slipdamm, slipdammmmmmm i hela huset. Nu i måndags så kom de & började tapetseringen som skulle ha varit klart i oktober.... men men bättre sent än aldrig. Hoppas det blir bra också.
Fast de är inte så kul nu precis innan jul.

Stackars Marcus kräktes igår morse med. Sa det till tapetserarna men det gjorde inget sa de & kom in & började. ÖÖh ja ja deras beslut. Förvarnade i alla fall. Nu kräktes han bara en gång & var på toa typ en gång så det blev ganska lindrigt. Hoppas vi andra klarar oss. Fast jag undrar på det. 6 stycken ur dagispersonalen som ligger nu & i morron ska kidsen dit. Har haft dem hemma idag & igår med tanke på att Marcus varit dålig. Idag jobbar han dock hemifrån jag börjar ju inte förrän kl 16. smidigt när man kan göra så. För magsjuka är det värsta jag vet. Fast man kanske skulle få lite så man gick ner lite i vikt..... ;-).

Vi har fått tagit ner tvn, gardinstänger, gardiner, flytta på skåp. Ja i stort sett allt. Så jag vet ju vad jag gör denna lediga helg. Städar, städar & städar lite till. Samtidigt som jag skall till stan med Jessica & fixa lite julklappar & sen rulla & steka en masssaaaa köttbullar till julafton. Däremellan ska ja sätta upp julgardiner & så ska vi kla julgranen. JA ni läste rätt vi ska klä granen nu i helgen för nästa helg jobbar jag & jag jobbar till 21,30 dagen innan julafton, så det får bli som det blir. Lite surt att jobba så sent dagen innan för vi ska fira jul hos mamma & min syster med familj från Falun kommer också & vi har inte firat ihop så många gånger & min andra syster skall ha sina grabbar till kl 13 på julafton, sen ska de till sin pappa & då ska vi ha grötfrukost kl 10 & jultomten ca kl 12,30, men det blir bra. Då hinner Maja & Noel leka lite med sina klappar innan kvällen.
Så visst hade det varit trevligt att få vara där kvällen innan med lite mys & uppesittarkväll. Fast det går väl ändå.
Nästa år kanske....

Nu ska ja förbereda mig för att spendera ännu en kväll på Maxi.

                                            
                               Noel så duktig & sätter i russinen =)




           Eftersom vi tagit ner tvn så tager man vad man haver ;-)

1 kommentar:

  1. Äntligen uppdaterad, som jag har längtat :) Du förresten, vilka fina barn ni har, super fina! Kramar!

    SvaraRadera