Leta i den här bloggen

torsdag 11 november 2010

Det bara fortsätter.....

Noel fick ju nesselutslag ( nesselfeber ) i samband med öroninflammationen också. Vi fick nån antihistamin mot klådan Aerius hette det. Ska tas tills utslagen försvinner & en vecka till. Stackarn när ska liten få bli frisk då? Men han är go & glad ändå & kämpar på. Duktig kille.

Jag då, har haft känningar av & till i en tand ett tag ( speciellt när man har tuggat på hårda saker), Men nu har jag haft tandvärk, molande värk nästan konstant i tre dagar & tanden är lagad sen långt tillbaka. Exakt minns jag ej, många år tror jag. 
Så igår då, fick ja ringa tandläkaren & få en jourtid. Fick gå tidigare från jobbet =(.
Där tog de röntgenbilder & knackade på tänderna & kollade lite. Tandläkaren la bedövning & började borra.... men aj som fan de gjorde jätte ont, så han lägger mera bedövning längst bak i munnen & sen ännu mera vid tanden & det gör ändå ont. Min pulpa var inflamerad & behövdes ta bort & en rotfullning måste göras. Han sa att det är svårt att få bedövningen att ta när det är inflammerat. Han sa att bara jag får bort den gamla lagningen kan jag bedöva i tanden. Så han borrade & jag grät, för så ont gjorde det, försökte pressa mig bakåt i stolen så mycket de bara gick. Han torkade tårarna lite. Han borrade korta stunder så jag typ han hyperventilera lite mellan varven. Sen när han lagt bedövningen i tanden var det dags att rensa rotkanalerna.   Klicka här Får ni själva se. Sen så la han en tillfallig lagning. Ska tillbaka två gånger till & vill verkligen inte veta vad notan kommer att hamna på. 
Efteråt sen ska vi inte tala om vad ont jag hade. När ja kom hem tog jag 1 Ipren & 2 Panodil. hjälpte inte. Senare tog jag istället 2 Citodon men då blir man ju alldeles matt & trött så klockan 18 låg jag i sängen för natten =(.

Vaknade idag & hade lika ont, började dagen med citodon. Ringde jobbet & sa att jag kommer inte idag.
Sen ringde jag tandläkaren & undrade om man ska ha så här ont? Killen jag pratade med skulle gå & fråga min läkare. Kom tillbaka & sa att så här ont ska du inte ha & att tandläkaren vill att du kommer in idag. 
Jaha bara att åka in då. 
När ja kom in kände han lite på tänderna & tog en ny röntgenbild & när han tittar på den säger han att i vissa fall blir det en inflammation i käkbenet (rotspetsinfektion) & naturligtvis i mitt fall så Kåvepenin 3*10 dagar, citodon & panodil blev receptet.    


Idag blev det potatismos ( lätt att tugga för min del ) & köttbullar. Maja hjälpte mig att rulla & sen diskade hon lite också. Så duktig & hon älskar när hon får va med & hjälpa till.             

           
                      
Noel tyckte det smakade bra & undrade om jag med ville smaka lite på hans köttbulle =)
    
Nu dax för pencilin & två citodon, så är man redo för natten =(

God natt alla där ute!!                                                                                                                                    

3 kommentarer:

  1. Tur du har en så duktig tjej. Hoppas morgondagen blir bättre än i dag. kram till er alla./Susanne

    SvaraRadera
  2. WOW..Vilken tjej du har därhemma.....
    Jag skulle vilja säga att du har en bra tandläkare som ser till att du får det bra.
    Härde av en annan svenska här att hennes tandläkare här tyckte att vi svenska har så länga rötter....Har rotfyllt jag med...bara du blir av med infektionerna så LOVAR jag att det blir bättre...och eftersom att tanden är död kommer du aldrig mer få ont i den..bra va?
    kram till dig min bästaste lola...
    maarit

    SvaraRadera
  3. Tack syster =) Hoppas jag med. Vi hörs väl i morron? ;-) Kramkram


    Hahaha. Tack min bästaste Maarit =) Saknar dig så. Ja visst är hon duktig lilla Maja. Jag har sett att även du har en liten duktig hjälpreda där hemma. Vilken tur vi har =) Har du lagt ut bilder på bloggen? Så man kan se vad fint ni gör. Kramar

    SvaraRadera